Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Ο Πάνος Γεωργαλής ξέρει να... ροκάρει!


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ
«Η μουσική είναι η ζωή μου. Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο», είναι τα λόγια ενός νέου καλλιτέχνη, ενός ανερχόμενου ταλέντου στον χώρο της rock και όχι μόνο κιθαριστικής σκηνής. Όταν πιάνει την κιθάρα στα χέρια του αναπνέει, όταν βλέπει κάτι όμορφο εμπνέεται, μέσα από δύσκολες καταστάσεις βγαίνει πιο δυνατός. Έχει όρεξη για ζωή, ενέργεια και ταλέντο. Αυτός είναι ο Πάνος Γεωργαλής. Δεν θα σας πω περισσότερα, θα σας αφήσω να τον ανακαλύψετε μέσα από την συνέντευξη που ακολουθεί...

Πες μου λίγα λόγια για το είδος της μουσικής που εκπροσωπείς. Πρόκειται για rock, μουσική χωρίς λόγια σωστά;
Ναι είναι μουσική instrumental, μουσική χωρίς λόγια. Ασχολούμαι με τη ροκ μουσική και όχι μόνο. Το παίξιμο μου συνδυάζει επιρροές από πολλά είδη μουσικής όπως rock, metal, fusion.

Έχεις πει ότι το εμπορικό κομμάτι της δουλειάς δεν σε ενδιαφέρει. Δηλαδή δεν έχεις βιοποριστικό σκοπό μέσα από τη μουσική;
Εγώ ασχολούμαι με πολλά πράγματα. Σπουδάζω και Αρχαιολογία, γενικά έχω πολλές επιλογές. Η μουσική για μένα είναι κάτι πολύ σημαντικό, είναι η ζωή μου. Το κάνω γιατί δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο. Δηλαδή οτιδήποτε και να έκανα η μουσική θα ήταν κομμάτι της ζωής μου. Αν βέβαια κάποια στιγμή βγάλω και λεφτά, εννοείται πως δεν θα με πειράξει!

Μου είπες ότι για σένα η μουσική είναι η ζωή σου. Τι μηνύματα θέλεις να περάσεις μέσα από την δουλειά σου;
Θέλω αυτό που έχω στο μυαλό μου να το βγάζω προς τα έξω και αν αρέσει σε κάποιους αυτό με χαροποιεί, ακόμα κι αν αρέσει σε ένα άτομο. Θέλω να δίνω έμπνευση στους άλλους όπως μου δίνουν κι εμένα έμπνευση κάποιοι άνθρωποι.

Είσαι νέο παιδί με ταλέντο κι αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι η δουλειά σου έχει αναγνωριστεί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά να πούμε για την διασκευή που έκανες στο κομμάτι "Thudercats Theme", με το βίντεο στο youtube να αγγίζει τα 100.000 views.
Πλέον είναι στα 150.000 views! Είναι καλό γιατί ακούγεται το όνομά μου. Σε μια νέα γενιά και για έναν κιθαρίστα που ασχολείται με την rock μουσική, αυτό σίγουρα είναι ανέλπιστα καλό!
(Δείτε το fanmade video "Thundercats Theme Cover")

Είσαι αυτοδίδακτος κιθαρίστας-συνθέτης. Πηγή έμπνευσης για εσένα αποτέλεσαν μουσικοί όπως Joe Satriani,Steve Vai, Yngwie Malmsteen και άλλοι. Πόσο καθοριστική ήταν η επιρροή που σου άσκησαν οι μουσικοί αυτοί;
Η μεγαλύτερη επιρροή αν και στην συνέχεια ανακάλυψα πολλά είδη μουσικής όπως την blues, την jazz, την κλασσική μουσική. Αυτή τη στιγμή ακούω πολύ Jimi Hendrix,Carlos Santana και γενικά ακούω πολλά είδη μουσικής. Προσπαθώ μάλιστα να επηρεάζομαι όχι μόνο από μουσική, αλλά και από κάποιο λογοτεχνικό έργο ή κάποιο ποίημα.

Πολύ ενδιαφέρον αυτό. Δηλαδή μπορεί να εμπνευστείς κάποιο κομμάτι από λογοτεχνικό έργο, ποίημα ή και έναν πίνακα;
Ναι και όχι μόνο. Από τοπίο, από εικόνα, ακόμα και από καρτούν!

Ως παιδί τι μουσική άκουγες;
Άκουγα λαϊκή μουσική και δημοτική. Αυτό με βοήθησε γιατί ξεκίνησα με μπουζούκι. Μου έδειξε ο πατέρας μου κάποια πράγματα, τα οποία μετά εγώ πέρασα στην κιθάρα. Ακόμα και σήμερα συνδυάζω ανατολίτικες κλίμακες μαζί με την δυτική μουσική και ασχολούμαι.

 Είχες πάντα το μικρόβιο της μουσικής μέσα σου; Ονειρευόσουν να ασχοληθείς με αυτό ή ήταν κάτι που προέκυψε στη συνέχεια;
Είχα πολλή ενέργεια που έπρεπε να διοχετεύσω κάπου, πολλή φαντασία. Κυρίως είχα ασχοληθεί με το σχέδιο, την ζωγραφική, έγραφα πράγματα αλλά όταν ξεκίνησα να ακούω μουσική, κυρίως rock, πιο σοβαρά τότε είχα την ανάγκη να μάθω κιθάρα. Ήταν κάτι που το ένιωθα έντονα.

Πως και πότε γεννήθηκε η αγάπη σου για την κιθάρα;
Η ξαδέρφη μου είχε μια κιθάρα. Μια μέρα είχα πάει σπίτι της και μου έδειξε κάνα δυο κομμάτια και παραδόξως τα έπιασα πολύ εύκολα. Από εκεί μπήκε το μικρόβιο μέσα μου, ότι κάποια στιγμή θέλω να πάρω κιθάρα. Μέχρι να γίνει αυτό ασχολήθηκα με το μπουζούκι, το οποίο με βοήθησε να αναπτύξω κάποια τεχνική. Η μουσική ήταν το μόνο πράγμα που με βοήθησε σε διάφορες καταστάσεις της ζωής μου. Πάντα είχα δίπλα μου την μουσική.

Ετοιμάζεις κάποιο album; Έχεις κάποια δουλειά στα σκαριά αυτό τον καιρό;
Ετοιμάζω έναν προσωπικό δίσκο. Την ηχογράφηση την κάνω στο στούντιο ενός σημαντικού ονόματος της Heavy metal σκηνής στην Ελλάδα. Πρόκειται για τον Bob Katsionis. Έχουμε γράψει κάποια κομμάτια και με βοήθησε πολύ στην παραγωγή και τον ευχαριστώ γι' αυτό. Έχω συνεργαστεί και με άλλους καλλιτέχνες σε διάφορες ηχογραφήσεις. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζω κάποια κομμάτια. Μάλιστα θα σου αποκαλύψω το επόμενο σχέδιο μου. Θα κάνω το πρώτο κρητικό rock κομμάτι ever! Θα αντικαταστήσω βέβαια τη λύρα με ηλεκτρική κιθάρα.

Πολύ ενδιαφέρον! Οι νέοι έχουν αγκαλιάσει την δουλειά σου. Ήταν κάτι που περίμενες ότι θα τύχει υποδοχής ή σκέφτηκες ότι είναι ιδιαίτερο το είδος της μουσικής και ίσως δύσκολα κάποιος θα ταυτιστεί μαζί του;
Εγώ σκέφτομαι σαν ακροατής περισσότερο. Δηλαδή κάνω μουσική που θα ήθελα ο ίδιος να ακούσω. Για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα ότι θα αρέσει σε τόσο κόσμο, αλλά μέχρι στιγμής πηγαίνει πολύ καλά κι αυτό με κάνει χαρούμενο

Είχες ποτέ κάποια άσχημη εμπειρία στην δουλειά σου που σε έκανε να αναθεωρήσεις ή να προβληματιστείς για την επιλογή σου;
Στην αρχή κάποιες συνεργασίες που έκανα με μουσικούς ή το γεγονός ότι είμαι αυτοδίδακτος ξένισε κάποιους, οι οποίοι δεν πίστευαν σε αυτό που κάνω. Μάλιστα, μερικοί συνάδελφοι και φίλοι μουσικοί, το είχαν πάρει στην πλάκα. Απλώς δεν ασχολούμαι και αφήνω την μουσική να μιλάει για 'μένα.

Πότε έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα;
Όταν συνεργάστηκα με τον Bob. Ξεκινήσαμε να ηχογραφήσουμε κάποια κομμάτια με καλή παραγωγή, στην συνέχεια έγινε το βίντεο κλιπ με το Super Electric και από εκεί άρχισε να γίνεται πιο σοβαρό το θέμα.

Η εμπειρία σου από το πρώτο σου βίντεο κλιπ;
Είχα ξανακάνει βίντεο κλιπ. Μια συμμετοχή σε ένα hip hop κομμάτι ενός φίλου μου, του Fise, στο οποίο παίζω κιθάρα. Είχα πάρει μια πρώτη γεύση. Είναι κάτι δημιουργικό, το βλέπω και από την σκηνοθετική πλευρά. Γενικά προσπαθώ να βλέπω και την οπτική σε κάτι, όχι μόνο την ακουστική.

Τα γυρίσματα του δικού σου βίντεο κλιπ που έγιναν;
Έγιναν στο Ολυμπιακό χωριό. Το κομμάτι έχει τίτλο Super Electric, οπότε το συνδυάσαμε με κάποιες εγκαταστάσεις της ΔΕΗ που είχε εκεί. Ουσιαστικά οπτικοποιήσαμε το κομμάτι, όσο καλύτερα μπορούσαμε.
(Δείτε εδώ το βίντεο κλιπ του Super Electric)

Πώς εμπνεύστηκες το κομμάτι Super Electric;
Το κομμάτι αυτό γράφτηκε μετά από περίοδο άσχημης ψυχολογικής κατάστασης. Μετά από δυο απανωτές ερωτικές απογοητεύσεις, αλλά ήταν πολλά μέσα. Μόλις βγήκα από αυτή την ψυχολογική κατάσταση ήθελα να γράψω κάτι θετικό που να δίνει δύναμη σε όποιον το ακούει και ήθελα να δείξω μέσα από αυτό ότι η δύναμη ψυχής βοηθάει τον κάθε άνθρωπο να ξεπεράσει τα προβλήματα στη ζωή του. Πηγή έμπνευσης ήταν ο ήχος του ηλεκτρισμού όπως φαίνεται και από την εισαγωγή. Παρόλα αυτά δεν είμαι υπέρ της ΔΕΗ. Δηλαδή εναλλακτικός τίτλος θα ήταν το «Δεν Πληρώνω»!
(γέλια)

Είσαι υποστηρικτής του κινήματος αυτού;
Είμαι κατά της αναγκαστικής πληρωμής χρέους από φτωχούς πολίτες και όταν πιέζεις κάποιον να πληρώσει με την απειλή ότι θα του κόψεις το ρεύμα, αυτό για μένα είναι κάτι που δεν θα συνέβαινε ούτε σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς.

Πιστεύεις ότι μουσική παιδεία υπάρχει στην Ελλάδα;
Σε σύγκριση με άλλες χώρες όχι. Όπως στην Σουηδία για παράδειγμα που στο σχολείο υπάρχει μουσική παιδεία, η κυβέρνηση προωθεί τέτοιου είδους δραστηριότητες. Στην Ελλάδα είμαστε λίγο πίσω σε αυτό το θέμα, αλλά υπάρχουν πολλά παιδιά με ταλέντο, με όρεξη για δουλειά και που δουλεύουν πολύ σοβαρά για να πετύχουν αυτό που θέλουν.

Ακούγοντας το Super Electric θα έλεγε κανείς πως θυμίζεις έντονα Satriani. Πόσο εύκολο είναι ένας νέος καλλιτέχνης να ξεφύγει από την σφαίρα επιρροής πιο καταξιωμένων καλλιτεχνών και να διαγράψει την δική του πορεία, αφήνοντας το δικό του στίγμα;
Είναι πολύ δύσκολο για έναν μουσικό να βρει το προσωπικό του στυλ. Οι επιρροές είναι σημαντικό πράγμα. Εγώ έχω επηρεαστεί πολύ από Satriani κι αυτό φαίνεται στην μουσική μου, αλλά προσπαθώ όσο γίνεται να βγάζω περισσότερο τον Πάνο κι από 'δω και πέρα προσπαθώ να γίνει πιο προσωπικό και το στυλ παιξίματος της κιθάρας και η μουσική μου.

Ετοιμάζεις και live εμφανίσεις;
Είχα κάνει αρκετές live εμφανίσεις στο Ρέθυμνο, όπου σπούδαζα με διάφορες μπάντες. Αυτή την στιγμή φτιάχνω μια δικιά μου καινούρια μπάντα rock με πολύ καλούς μουσικούς και ελπίζουμε σύντομα να ξεκινήσουμε κάποιες live εμφανίσεις.

Πώς βλέπεις την ελληνική σκηνή; Υπάρχει υποστήριξη στους νέους καλλιτέχνες;
Αν κάνεις καλή δουλειά αυτό έχει ανταπόκριση. Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς πρέπει να το κάνει μόνος του ένας καλλιτέχνης. Την ηχογράφηση, τα βίντεο... οι εταιρείες δεν μας υποστηρίζουν τόσο πολύ όσο παλιότερα. Παρόλα αυτά υπάρχουν άτομα που αγαπούν την μουσική και προσπαθούν να προωθούν κάποιον ταλαντούχο καλλιτέχνη.

Οι γονείς σου όταν άκουσαν πως θέλεις να ασχοληθείς με αυτό πώς αντέδρασαν; Ήταν θετικοί απέναντι στην απόφασή σου;
Στην αρχή δεν πίστευαν ότι θα ασχοληθώ τόσο σοβαρά με τη μουσική.

Ήλπιζαν να μην ασχοληθείς σοβαρά;
(γέλια)
Ε το γεγονός ότι πέρασα στο Πανεπιστήμιο βοήθησε στο να μπορώ παράλληλα να ασχοληθώ με την μουσική. Παρόλα αυτά οι γονείς μου με έχουν βοηθήσει πάρα πολύ και οικονομικά . Νιώθω υπερηφάνεια για αυτό που κάνω. Μου δίνει δύναμη το γεγονός ότι πολλοί συγγενείς και φίλοι μου με στηρίζουν.

Πολλοί λένε ότι εσείς οι καλλιτέχνες είστε περίεργα πλάσματα. Εσύ τι άνθρωπος είσαι;
Είμαστε λίγο περίεργοι. Ο καλλιτέχνης είναι λίγο διαφορετικός από τους άλλους ανθρώπους γιατί αναζητά συνεχώς πηγές έμπνευσης. Κάποιες φορές είμαστε περισσότερο αποξενωμένοι από όσο πρέπει. Βέβαια εξαρτάται από τον κάθε καλλιτέχνη.

Βέβαια νομίζω πως ως άνθρωποι οι καλλιτέχνες επηρεάζονται από τα πράγματα γύρω τους. Για παράδειγμα δεν έχουν μείνει ανέγγιχτοι από την οικονομική κρίση που διανύουμε. Αλήθεια τι αισθήματα σου έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση, πόσο σε έχει επηρεάσει;
Έχει επηρεάσει την δουλειά μου στον βαθμό που δεν μπορώ πολύ εύκολα να κάνω κάποια ηχογράφηση επαγγελματική ή να υποστηρίξω αυτό που κάνω στο 100%. Αλλά αν αγαπάς κάτι όπως και να 'χει θα το κάνεις. Πολλές φορές μέσα από δύσκολες καταστάσεις γίνεσαι πιο δυνατός και καταφέρνεις να κάνεις πράγματα που ίσως δεν θα τα έκανες σε διαφορετική περίπτωση.

Πολλοί άνθρωποι αυτό τον καιρό κατεβαίνουν στο Σύνταγμα για να διαμαρτυρηθούν για την οικονομική κρίση και τα δυσβάσταχτα μέτρα της κυβέρνησης. Εσύ θα κατέβαινες στο Σύνταγμα να διαμαρτυρηθείς ή δεν θα το επεδίωκες;
Εγώ ναι θα κατέβαινα. Στο Ρέθυμνο που ήμουν για σπουδές πήγαινα στις συγκεντρώσεις των Αγανακτισμένων το καλοκαίρι. Εντάξει, δεν θεωρώ ότι ήταν το περισσότερο που θα μπορούσα να κάνω, πιστεύω όμως πως θα πρέπει να υπάρχει μια δράση για να υπάρχει και αντίδραση.

Την αντίδραση του κόσμου με τα γιαούρτια και τα νεράντζια πώς την κρίνεις;
Η αγανάκτηση του κόσμου είναι δικαιολογημένη. Θεωρώ πως όσοι φταίνε πρέπει να πληρώσουν, παρόλα αυτά δεν πρέπει να χάνουμε την ψυχραιμία μας και να τρωγόμαστε μεταξύ μας. Πρέπει να βρούμε τα πραγματικά αίτια, τους πραγματικούς υπεύθυνους και να επικεντρωθούμε εκεί. Να υπάρξει Δικαιοσύνη κάποια στιγμή. Όπως στο σχολείο κάνεις κάτι και γράφεσαι στο Ποινολόγιο, έτσι και στην πολιτική που είσαι υπεύθυνος για τόσο κόσμο.

Θα πας να ψηφίσεις στις εκλογές;
Εννοείται. Η αποχή δεν είναι λύση γιατί είμαστε πολιτικά όντα και πρέπει να συμμετέχουμε στις πολιτικές διαδικασίες.

Ασφαλώς γνωρίζεις πως η χώρα μας έχει δυσφημιστεί στο εξωτερικό. Πόσο σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν οι καλλιτέχνες ώστε να αντιστραφεί αυτό το αρνητικό κλίμα απέναντι στην Ελλάδα;
Επειδή μιλάω με αρκετό κόσμο από το εξωτερικό, με μουσικούς και φίλους της δικής μου μουσικής, τα γεγονότα φτάνουν λίγο διαστρεβλωμένα στα αυτιά τους. Ο καλλιτέχνης έχει φωνή, έχει την μουσική και το έργο του και θα πρέπει να λέει την άποψή του. Εγώ μιλάω με πολύ κόσμο και προσπαθώ να τους πω τα πράγματα όπως είναι, γιατί στο εξωτερικό τα ΜΜΕ δεν λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Εκτός αυτού, οι καλλιτέχνες δίνουν δύναμη στον κόσμο και μπορούν να βοηθήσουν με την φαντασία τους και την όρεξη που έχουν για ζωή να αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο.

Ποια είναι η γνώμη σου για την τάση φυγής που υπάρχει προς το εξωτερικό και από πολλούς ταλαντούχους και νέους ανθρώπους;
Εγώ να σου πω την αλήθεια αν είχα κάποια ευκαιρία να παίξω την μουσική μου σε κοινό του εξωτερικού θα έφευγα, κυρίως γιατί η μουσική μου στην Ελλάδα δεν έχει την μεγαλύτερη δυνατή ανταπόκριση. Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της. Όπως πολλά ταλέντα στην μουσική. Ευτυχώς τώρα με το ίντερνετ όλα έχουν γίνει πολύ πιο εύκολα στο να κάνεις αυτό που θες.

Πως ονειρεύεσαι τον εαυτό σου στο μέλλον;
Θέλω να ασχοληθώ με πολλά πράγματα. Να γράψω μουσική για ταινίες. Αυτή την στιγμή δουλεύουμε για το soundtrack μιας ταινίας ενός φίλου μου. Πρόκειται για μια ταινία μικρού μήκους, την οποία σκηνοθετεί ο Angel Ballas. Γράφω ένα κομμάτι, συνεργάζομαι με διάφορες μπάντες. Μάλιστα, έχω συμμετάσχει σε ένα δίσκο από μια καινούρια μπάντα, τους Daze of Youth. Στο μέλλον θέλω να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ, να συνεργαστώ με διάφορους μουσικούς, να δω που θα με πάει όλο αυτό και παράλληλα έχω την Αρχαιολογία και Ιστορία Τέχνης ως ένα διέξοδο πνευματικό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More